Calivita 

 

 

 

10 Alimente bogate in seleniu

 

    Seleniul este un mineral care este necesar pentru toate functiile organismului.

    Functiile seleniului

    Acest nutrient important este vital pentru functionarea sistemului imunitar. Seleniu lucreaza in conjunctie cu vitamina E, vitamina C, glutation si vitamina B3 ca un antioxidant pentru a preveni daunele radicalilor liberi in organism. Se crede ca ajuta la prevenirea cancerului afectand stresul oxidativ, inflamatia si reparand ADN-ul. S-a constatat ca seleniul este important pentru fertilitatea masculina. Cresterea nivelului de seleniu duce la imbunatatirea motilitatii spermei. Exista cercetari preliminare care sugereaza ca suplimentarea cu seleniu poate ajuta si impotriva simptomelor astmului, dar sunt necesare mai multe studii.

    Deficienta de seleniu

    Deficienta de seleniu poate aparea in zonele in care continutul de seleniu din sol este scazut. Dietele bogate in alimente rafinate pot duce, de asemenea, la deficienta pentru ca seleniul poate fi distrus prin prelucrarea produselor alimentare. Medicamentele antiinflamatorii pot reduce cantitatea de seleniu din organism.
    Nivelurile scazute de seleniu pot contribui la probleme autoimune, cum ar fi psoriazis si bolile tiroidiene. Nivelurile scazute au fost de asemenea asociate cu cancerul de stomac, gat si de prostata, cu toate ca sunt necesare mai multe cercetari pentru a determina daca aceasta este o cauza sau un rezultat al bolii. Unele studii sugereaza ca seleniul ar avea o legatura cu schimbarile de dispozitie. Exista indicii care arata ca deficienta de seleniu poate contribui la progresia infectiilor virale.

    10 surse alimentare care contin seleniu

    Continutul de seleniu din alimente depinde de concentratia de seleniu din solul in care culturile au fost cultivate.

    Urmatoarele alimente sunt considerate a fi surse bune de seleniu:

    1. Nuci de Brazilia
    2. Seminte de floarea-soarelui
    3. Peste (ton, halibut, sardine, cambula, somon)
    4. Crustacee (stridii, midii, creveti, scoici, scoici)
    5. Carne (vita, ficat, carne de miel, carne de porc)
    6. Pasari de curte (pui, curcan)
    7. Oua
    8. Ciuperci (buton, Crimini, Shiitake)
    9. Cereale (germeni de grau, orz, orez brun, ovaz)
    10. Cepe

    Doza recomandata pe zi:

    •  Copii (sub 3): 20 mcg
    •  Copii (4-8): 30 mcg
    •  Copii (9-13): 40 mcg
    •  Adolescentii (14-18): 55 mcg
    •  Adulti de peste 19 ani: 55 mcg

    Toxicitate

    O cantitate de peste 400 mcg de seleniu pe zi este considerata toxica . Efectele secundare pot include pierderea parului, pete albe pe unghii, oboseala, ameteli, greata si leziuni ale nervilor. Exista unele dovezi ca nivelurile ridicate de seleniu pot creste riscul de cancer de piele. Un alt studiu bine controlat a gasit o corelatie intre nivelurile ridicate de seleniu si un risc crescut de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.
    Cel mai sigur mod de a asigura un nivel suficient de seleniu este prin a manca o varietate de alimente bogate in seleniu, cum ar fi cele enumerate mai sus. Nucile de Brazilia au o concentratie foarte ridicata in seleniu si ar trebui sa fie consumate doar ocazional.









     

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro