Calivita


Magazin online de produse naturiste

la preţ distributie

Calivit

 

Totul despre proteine

 

     

    Despre Proteine

    Proteinele sunt strict necesare în alimentaţia oricărui om sau animal. De fapt, nu atât proteina în sine este elementul esenţial, ci aminoacizii — cărămizile constituente ale proteinelor. Dacă un singur aminoacid esenţial lipseşte sau este prezent în cantitate insuficientă, atunci eficacitatea tuturor celorlalţi va fi în mod proporţional redusă Aminoacizii, substanţe care în combinaţie cu azotul formează mii de proteine diferite, nu constituie doar unităţile componente ale proteinelor, ci şi produşii finali de digestie ai acestora. La ora actuală se cunoaşte un număr de douăzeci şi doi de aminoacizi. Opt dintre aceştia sunt consideraţi aminoacizi esenţiali. Spre deosebire de ceilalţi, cei opt nu pot fi sintetizaţi de către organismul uman şi trebuie obţinuţi din hrana zilnică sau din suplimente. Un al nouălea aminoacid, histidina, este considerat esenţial numai pentru copii. Pentru ca organismul să poată sintetiza şi utiliza în mod eficient proteinele, este necesară prezenţa tuturor aminoacizilor în proporţii corespunzătoare. Chiar şi absenţa temporară a unui singur aminoacid poate afecta în mod negativ sinteza proteinelor. De fapt, lipsa ori insuficienţa oricărui aminoacid va reduce proporţional eficacitatea tuturor celorlalţi.

     

    Care este necesarul Dvs de proteine?

    Necesarul de proteine diferă de la un individ la altul, în funcţie denumeroşi factori printre care: starea de sănătate, vârsta şi greutatea! corporală. Cu cât sunteţi mai tânăr şi mai voluminos, cu atât cerinţele organismului dumneavoastră cresc. Pentru a putea estima necesarul! dumneavoastră zilnic de proteine, consultaţi tabelul de mai jos:

    VARSTA 1-3, 4-6, 7-10, 11-14, 15-18 peste 19 ani

    FACTOR DE  GREUTATE 0,82; 0,68;   0,55;  0,45; 0,40 ;   0,36.

    Găsiţi factorul de greutate corespunzător grupei dumneavoastră de vârstă. înmulţiţi acest număr cu greutatea dumneavoastră în kilograme si apoi cu 2,2 (factorul de transformare din unitatea americană de măsură a greutăţii, livra, în kilograme). Rezultatul obţinut va fi exact necesarul dumneavoastră zilnic de proteine exprimat în grame.

    Exemplu: Cântăriţi 50 de kg şi aveţi treizeci şi unu de ani. Factorul dumneavoastră de greutate este deci 0,36. înmulţiţi 0,36 x 50 x 2,2 = 39,6 — necesarul dumneavoastră zilnic de proteine. Pentru un adult obişnuit, necesarul mediu minim de proteine se situează în jurul valorii de 45 g pe zi — ceea ce înseamnă cam 15 g la fiecare masă. Aveţi grijă să vă asiguraţi o cantitate corespunzătoare la micul dejun.

    Tipuri de proteine. Care este diferenta?

    Deşi toate sunt constituite din aceiaşi douăzeci şi doi de aminoacizi, proteinele sunt diferite între ele, au funcţii diverse şi acţionează fiecare în altă zonă a corpului.

    Intr-o primă clasificare, există două tipuri de proteine: complete şi incomplete.

    Proteinele complete — asigură echilibrul corespunzător a opt aminoacizi răspunzători de formarea ţesuturilor; se găsesc în alimentele de origine animală, ca de exemplu carnea, produsele de origine marină, ouăle, laptele şi brânza.

    Proteinele incomplete — în componenţa lor nu intră câţiva dintre aminoacizii esenţiali şi, în lipsa celorlalte proteine, nu sunt eficiente. în combinaţie însă cu mici cantităţi de proteine de provenienţă animală, devin complete. Se găsesc în seminţe, nuci, mazăre, cereale şi fasole. Un meniu compus atât din proteine complete cât şi incomplete este mai nutritiv decât unul constituit din alimente conţinând un singur fel de proteine, oricare ar fi acest tip. O farfurie cu orez şi fasole alături de puţină brânză este un meniu la fel de hrănitor, mai ieftin şi mai sărac în grăsimi decât o friptură.

    Miturile proteinelor

    Mulţi sunt cei care cred că proteinele nu îngraşă. De această concepţie greşită s-a lovit în decursul timpului un mare număr de adepţi convinşi ai regimurilor de slăbire care evitau cu hotărâre pâinea, dar mâncau cotlete la discreţie întrebându-se apoi de unde vin kilogramele în plus. Adevarul este insa ca: 1 gram de proteine = 4 calorii , 1 gram de carbohidraţi = 4 calorii si gram de grăsimi = 9 calorii.

    Cu alte cuvinte, proteinele şi carbohidraţii au acelaşi conţinut caloric.O părere greşită este aceea că proteinele accelerează arderea grasimilor. Este complet falsă credinţa conform căreia cu cât mănânci mai multe proteine cu atât devii mai slab. Şi, mă credeţi sau nu, o friptură. de vită facută în casă, sau o felie de pizza cu brânză furnizează o cantitate mai mare de proteine decât două ouă sau patru feliuţe de şuncă ori chiar o ceascâ de lapte.
     
    Suplimente proteice

    Două linguri de suplimente echivalează cu cantitatea de proteine conţinută într-o bucată de carne în greutate de 100 grame. Suplimentele de proteine sunt indicate pentru toţi cei care nu izbutesc sa furnizeze întreaga doză zilnică necesară din alimentele ingerate. Bune sunt formulele derivate din soia, albuş de ou, zer, lapte acestea conţin toţi aminoacizii esenţiali. Sunt disponibili sub forma de pulbere sau lichid, fără carbohidraţi sau grăsimi şi, în general, aproximativ 26 grame de proteine la două linguri de produs. Pot fi adăugate în băuturi sau în mâncare. Proteinele vegetale se pot gdăugate la carnea macră de vită pentru a spori porţiile, un procedeu atât economic cât şi sănătos.

    Suplimente pe baza de proteine

    Articolul Totul depre proteine Comentat de Franculescu Ionel in data de . Foarte interesant Articolul! Mi-a fost de ajutor. 5
     

    Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

 

Apasa aici pentru a merge in partea de sus a paginii

 

2009 © calivitavelcu.ro