Calivita 

 

 

 

 

4 Vitamine care probabil va lipsesc din dieta

    Este mai mult decat probabil ca orice dieta (nu si cele recomandate de specialisti) are anumite lipsuri in ceea ce priveste vitaminele necesare corpului. Nu este imposibil sa va asigurati ca dieta dvs. contine toate vitaminele esentiale unei dezvoltari normale, fara a include suplimentele. Exista alimente care au vitaminele de care avem nevoie pentru a ramane sanatosi; tot ce trebuie este sa stim de unde sa incepem.

    Vitamina C

    In timp ce majoritatea oamenilor acredita vitamina C pentru ca ne ajuta sa avem un sistem imunitar sanatos, ei nu iau in considerare faptul ca vitamina C este importanta si pentru producerea de colagen. Acest lucru asigura sanatatea muschilor, pielii si a altor tesuturi cognitive. Nici sa nu mai zic de faptul ca vitamina C este un antioxidant ce protejeaza celulele de dezintegrare. Barbatii au nevoie de mai multa vitamina C decat femeile, dar, in general, ar trebui sa se consume aproximativ 90 de miligrame pe zi. Acest lucru se poate face cu usurinta cu un supliment de vitamina C, dar este foarte usor sa incorporati vitamina C in dieta dumneavoastra.

    Surse bune de vitamina C includ (mg per 100g):
    •  Varza 124mg
    •  Limeta 63mg
    •  Portocalele 30mg
    •  Spanacul 28mg

     Vitamina E

    Multi oameni care tin dieta au renuntat la alimentele grase si, uneori, aceste alimente neglijate sunt surse esentiale de vitamina E. Vitamina E se gaseste in nuci, seminte si uleiuri si lupta impotriva radicalilor liberi din corpul nostru (cauzati de expunerea la razele ultraviolete, poluare, sau fumul de tigara). Este recomandat ca o persoana de peste 19 ani sa consume 19 mg de vitamina E pe zi.

    Surse bune de vitamina E includ:
    •  Uleiul din germeni de grau (1lingura) 20mg
    •  Migdalele (1 uncie) 7.4mg
    •  Seminte de floarea soarelui (1 uncie) 6mg
    •  Extract de seminte de struguri (1lingura) 15mg

    Calciu

    Calciul este important pentru dezvoltarea unor oase puternice si sanatoase. Adevarul este ca avem nevoie de mai mult calciu in dieta noastra pe masura ce imbatranim. Un adult sub 50 de ani ar avea nevoie de aproximativ  1200 mg de calciu pe zi, in timp ce un adult peste 50 de ani are nevoie de 1300 mg de calciu pe zi.
    Cele mai bune surse de calciu sunt:
    •  lactatele (lapte, branza, iaurt)
    •  Alimentele in care a fost adaugat calciu, cum ar fi sucul de portocale
    •  Spanacul si broccoli

    Fibrele

    Trebuie inteles faptul ca acest nutrient este responsabil pentru mai mult decat un tranzit intestinal regulat. Alimentele bogate in fibre ajuta la prevenirea anumitor afectiuni, cum ar fi bolile de inima, diabetul de tip 2 si cancerul. Cantitatea de fibre de care avem nevoie depinde de cantitatea de calorii de care are nevoie fiecare individ. In general, barbatii vor avea nevoie de 30-40 de grame pe zi, in timp ce femeile de 20-30 de grame pe zi.
    Cele mai bune surse de fibre includ:
    •  cerealele
    •  boabele de fasole
    •  spanacul
    •  zmeura

    Desi poate fi putin dificil sa incorporam toate vitaminele in dieta dvs., acest lucru nu inseamna ca trebuie sa apelati imediat la suplimente.