Calivita 

 

 

 

 

5 Moduri de a manca cu grija la petrecerile de sarbatori

 

    Sarbatorile pot crea un conflict interior intre dorinta de a va rasfata cu bunataturi si dorinta de a evita kilogramele in plus. Totusi, sunt modalitati prin care va puteti bucura de mancarurile de sarbatori servite la petreceri fara a se vedea ca ati pus pe voi. Aici va vom oferi cateva sfaturi pentru a manca sanatos la urmatoarea serata.

    Ascultati-va trupul

    Probabil ati auzit-o de multe ori, dar corpul dvs. este remarcabil de bun la reglarea apetitului si consumului. Corpul trimite semnale creierului pentru a va instiinta cand sunteti cu adevarat infometati si satui. Daca ascultati de acele semnale si actionati corespunzator veti fi constienti de cat de mult ar trebui sa mancati. Acest lucru se numeste "alimentatie atenta" sau "a manca intuitiv".
    A fi constient de ceea ce mananci este cel mai de baza mod de a controla consumul de alimente. Totusi, cultura noastra si stilul de viata din ce in ce mai ocupat ne-a facut sa ignoram toate acele indicii interne care reglementeaza consumul de mancare. Concentrati-va pe a intra din nou in contact cu corpul vostru.

    Savurati mancarea mancand incet

    Stiati ca stomacului ii ia 20 de minute pentru a trimite semnale creierului ca sunteti satul? Daca inghititi mancarea fara sa mestecati de suficiente ori, o sa va simtiti satui intr-o maniera inconfortabila pentru ca ati mancat prea repede, iar corpul vostru nu a reusit sa transmita ca deja erati satui inainte de a va opri din mancat. Pentru a preveni acest sentiment, mancati incet bucati mici de mancare.

    Limitati caloriile din lichide

    Petrecerile de sarbatori sunt cunoscute pentru furnizarea de cantitati mari de bauturi ce contin calorii, mai ales bauturi alcoolice. Limitati-va la o singura bautura, cum ar fi lichiorul de oua, si beti-l incet. De asemenea, asigurati-va ca beti multa apa, atat inainte, cat si dupa masa. Oamenii adesea confunda setea cu pofta de mancare si ajung sa manance prea mult. Hidratati-va bine pe durata intregii petreceri si va veti satura mai repede si veti ramane satui mai mult timp.

    Mancati produse ce contin putine calorii

    Cruditatile (cuvant pompos pentru legume taiate sau feliate si servite adesea cu un sos) sunt foarte bune de mancat si au foarte putine calorii. Totusi, nu exagerati cu sosul, caci de cele mai multe ori este gras si are multe calorii. Folositi doar putin sos sau renuntati de tot la el. Sosul salsa este un sos cu continut scazut de calorii, iar studiile au aratat ca mancarea picanta poate cauza o usoara crestere a metabolismului.

    Nu pierdeti timpul in fata mancarii

    Mancarurile de sarbatoare sunt adesea servite ca la bufet, deoarece fiecare invitat este rugat sa aduca cate ceva, iar acest lucru ii va face chiar si pe cei mai inversunati sa renunte dieta pentru o noapte. Pentru a evita descurajarea dietei, umpleti jumatate de farfurie cu fructe si legume, un sfert cu proteine usoare, iar celalalt sfert cu cereale integrale. Urmatorul pas este simplu: Plecati de langa masa.

    Concentrati-va pe socializarea cu prietenii si membrii familiei

    Incercati sa faceti socializarea motivul principal pentru a merge la petrecere. Daca gura va va fi ocupata cu vorbitul, nu va avea timp sa mestece.
    Sarbatori fericite si sanatoase!

     

    Produse Calivita

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro