Calivita 

 

 

 

Alimente bogate in potasiu pentru o nutritie optima

 

    Consumul de alimente bogate in potasiu este o parte necesara a unei diete sanatoase. Desi exista afectiuni medicale care necesita o dieta care sa aiba un continut scazut de potasiu, majoritatea oamenilor au nevoie de cel putin 4000mg din acest mineral electrolit pe zi. Cercetarile sugereaza ca persoanele care consuma diete bogate in potasiu au incidenta mult mai mica de boli degenerative, inclusiv sindromul de rezistenta la insulina, hipertensiune arteriala, accident vascular cerebral, obezitate si diabet.
    O dieta bogata in potasiu este una dintre primele miscari pe care medicii le folosesc pentru a lupta impotriva hipertensiunii arteriale. Aici sunt 5 alimente pe care le puteti consuma, daca doriti sa ridicati nivelul de potasiu din corpul dvs.:

    Fructele

    Multe fructe sunt bogate in potasiu. Caisele sunt unele dintre cele mai bogate alimentele in potasiu. Desi sunt mai bune proaspete, chiar si daca sunt uscate ele ofera 850mg de potasiu per jumatate de cana. Avocado, pepenele galben si prunele uscate sunt, de asemenea, surse bune de potasiu.

    Carnea

    Toate carnurile, inclusiv carnea de vita, carnea de pui, carnea de porc si peste, sunt printre cele mai mari surse de potasiu. Dintre acestea, pestele, prajit, fiert sau fript, contine cele mai mari concentratii. Sase uncii de somon salbatic poate contine pana la 850 mg de potasiu, in timp ce patru uncii de cod ofera 580mg. Aveti grija cum gatiti carnea. Nu optati pentru prajirea carnii, caci va veti priva de multe minerale care se pierd prin aceasta metoda de gatit. De asemenea, feriti-va si de fierberea carnii, caci si prin aceasta metoda se pierd multe minerala daca apa in care s-a facut nu este consumata.

    Taratele de grau

    Taratele de grau sunt o modalitate foarte buna de a introduce mai mult potasiu in dieta dvs. Acestea contin 1160 mg de potasiu per portie de 100 de grame. Puteti folosi faina din tarate de grau pentru prajituri.

    Lactatele

    Laptele degresat turnat peste cerealele pe baza de tarate este un start bun pentru o zi bogata in potasiu. Lactate contine o mare cantitate de potasiu. Laptele are in medie 400mg per cana, iar iaurtul degresat ofera 380mg per cana.

    Leguminoase

    Fasolea si nucile sunt o alta sursa buna de potasiu. Cand mancati fasole conservata sau nuci sarate, asigurati-va ca acordati atentie cantitatii de sodiu care este insoteste potasiul. Alimentele preambalate ofera de multe ori un nivel ridicat de sodiu la potasiu, chiar si intr-un produs la fel de simplu ca si fasolea.
    Un deficit de potasiu poate duce la slabiciune generala, confuzie, batai neregulate ale inimii si probleme cu coordonarea musculara.


     

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro