Calivita 

 

 

 

Conceptie gresita legata de continutul de nutrienti si procentajul dozei zilnice

 

    Continutul de nutrienti din produsele alimentare enumerat pe etichetele lor poate provoca confuzie si uneori pot fi chiar inselator. Analiza de nutrienti de pe etichetele produselor alimentare include numarul de calorii, precum si continutul de grasimi. Dar exista mari diferente intre grasimi saturate si grasimi nesaturate. Si unele afirmatii, cum ar fi "continut scazut de grasime" sau "continut redus de sodiu" nu sunt atat de benefice pe cat ar parea.

    Valoarea procentuala zilnica de pe etichetele arata cati nutrienti contine o portie din fiecare aliment, comparativ cu recomandarile zilnice pentru fiecare nutrient. Valoarea procentuala zilnica se bazeaza pe o dieta de 2000 de calorii pe zi. Daca corpul dumneavoastra necesita mai mult sau mai putin de 2000 de calorii pe zi, atunci trebuie sa va modificati valorile zilnice recomandate.

    Nutritionistul sau dieteticianul dvs. ar putea sa va ajute sa determinati cat de multe calorii are nevoie organismul dvs. in fiecare zi pentru a ajunge la o greutate corporala sanatoasa sau pentru a o mentine. Valoarea procentuala zilnica este de asemenea un instrument util pentru a determina daca produsele alimentare sunt bogate sau sarace in anumiti nutrienti.

    Un continut scazut de grasimi nu inseamna putine calorii

    Multe alimente care sunt promovate ca avand un "continut scazut de grasime" au cantitati mari de zahar, carbohidrati si calorii. Cititi intotdeauna numarul de calorii de pe etichetele produselor alimentare  care sunt descrise ca avand un "continut scazut de grasime" , daca cautati produse alimentare care sa aiba si un continut scazut de calorii.

    O cantitate redusa de sodiu nu inseamna ca are putin sodiu

    Pentru a include "cantitate redusa de sodiu " pe etichete, produsele alimentare trebuie sa aiba doar cu 25% mai putin decat versiunea standard a aceluiasi aliment. Unele alimente descrise ca avand o "cantitate redusa de sodiu" tot mai au cantitati mari de sodiu per portie.

    Alimentele cu putine calorii inca contin calorii

    Se poate scrie pe alimente ca au un continut scazut de calorii, daca au maxim 40 de calorii pe portie.

    Un continut redus de grasimi nu inseamna neaparat continut scazut de grasimi

    Pentru a include "continut redus de grasimi" pe etichete, produsele alimentare trebuie sa aiba doar cu 25% mai putin decat versiunea standard a aceluiasi aliment. Unele alimente descrise ca avand o "cantitate redusa de grasimi" tot mai au cantitati mari de grasimi per portie.

    La fel este si in cazul zaharului si a colesterolului.

    O sa va ia mai mult timp sa faceti cumparaturile daca studiati etichetele produselor, dar o sa fie benefic pentru sanatatea dvs. odata ce veti invata ce alimente sa cumparati in fuctie de continutul lor.

     

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro