Calivita 

 

 

 

Cum furnizeaza vitaminele liposolubile nutrientii vitali?

 

    Vitaminele solubile in grasimi sunt substante nutritive de care organismul dumneavoastra are nevoie in cantitati mici pentru o sanatate optima. Pentru o sanatate buna este esential sa obtineti vitaminele, mineralele si de nutrientii de care are nevoie organismul dvs. Exista doua grupuri de vitamine: vitamine hidrosolubile (complexul B si C) si vitamine liposolubile (A, D, E si K).

    In timp ce vitaminele solubile in apa trebuie inlocuite periodic si trebuie sa faca parte din dieta dvs. de zi cu zi, vitamine solubile in grasimi sunt stocate in ficat si tesuturile grase, asa ca acestea nu sunt necesare in fiecare zi.

    Vitaminele solubile in grasimi

    Vitaminele solubile in grasimi sunt absorbite din intestinul subtire si sunt stocate in ficat si tesuturile grase. Absorbtia slaba a vitaminelor solubile in grasimi poate duce la diverse boli, cum ar fi colita ulceroasa, fibroza chistica si boala Crohn. Cu toate acestea, absorbtia in exces a vitaminelor solubile in grasimi poate face rau corpului. Cu exceptia vitaminei K, vitaminele solubile in grasimi sunt, de obicei, excretate mai lent decat vitaminele solubile in apa, iar vitaminele A si D se pot acumula si pot provoca efecte toxice in corpul dumneavoastra.

    Vitamina A

    Vitamina A, numita si retinol, ajuta ochii sa se adapteze la schimbarile de lumina si joaca un rol important in cresterea oaselor, dezvoltarea dintilor, reproducere si diviziune celulara. De asemenea, pielea, ochii si membranele mucoase ale gurii, nasul, gatul si plamanii au nevoie de vitamina A pentru umiditate.

    Surse bune de vitamina A sunt:
    •  peste
    •  ficat
    •  produse lactate
    De asemenea, corpul dvs. va converti beta carotenul din fructe si legume in vitamina A.

    Surse bune de beta caroten sunt:
    •  morcovi
    •  dovleci
    •  suc de fructe
    •  legume de culoarea verde inchis
    •  caise

    Vitamina D

    Vitamina D este esentiala pentru folosirea calciului si a fosforului de catre corpul nostru. Vitamina D creste cantitatea de calciu absorbit din intestinul subtire si ajuta la formarea oaselor.Vitamina D va ajuta cu metabolismul si este importanta pentru pierderea in greutate si controlul greutatii.

    Puteti creste cantitatea de vitamina D cu:

    •  lapte si alte produse lactate fortificate cu vitamina D
    •  Ulei din ficat de cod
    •  peste cum ar fi somon, sardine si hering
    Corpul dvs. poate produce vitamina D si prin piele, ca reactie la lumina soarelui.

    Vitamina E

    Vitamina E actioneaza ca un antioxidant si protejeaza vitaminele A si C, celulele rosii din sange si acizi grasi esentiali. Cercetarile au dovedit ca fructele si legumele bogate in antioxidanti pot reduce riscul de boli de inima, cancer si multe alte boli.

    Surse bune de vitamina E sunt:
    •  uleiuri vegetale
    •  fructe
    •  legume
    •  cereale integrale
    •  nuci
    •  seminte

    Vitamina K

    Vitamina K este produsa in mod natural de catre bacteriile din intestine si joaca un rol esential in coagularea normala a sangelui. Vitamina K ajuta si la promovarea sanatatii oaselor.

    Surse bune de vitamina K sunt:
    •  spanac
    •  conopida
    •  varza
    •  broccoli
    •  ulei de soia
    •  ulei din seminte de bumbac
    •  ulei de canola
    •  ulei de masline

     

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro