Calivita 

 

 

 

Cum sa pastrati substantele nutritive din alimente, atunci cand le gatiti?

 

    Este posibil sa nu fiti constienti ca gatitul poate elimina de multe ori substantele nutritive din alimente. Vreti sa mancati corect, asa ca pregatiti mese sanatoase acasa. Pentru a pastra nutrientii in produsele alimentare, trebuie sa le tratati corespunzator in fiecare etapa a procesului de gatire. Iata cum puteti obtine maximul de vitamine si nutrienti din alimentele pe care le mancati:

    Incepeti cu cele mai bune Ingrediente

    Pentru a asigura calitatea nutritiva a meselor dvs., incepeti cu cele mai bune ingrediente proaspete. Cumparati legume si fructe cat sa va ajunga pentru o zi sau doua. Niciodata sa nu cumparati mai mult decat atat. Incercati sa folositi ingrediente proaspete sau congelate ori de cate ori este posibil; evitati conservele.
    Alegeti mai multe legume de culoarea verde inchis si portocaliu. Acestea sunt mai bogate in ​​vitamine decat multe alte legume. Este important sa obtineti vitaminele dintr-o dieta echilibrata, decat sa va bazati pe suplimente. Cu pepenele galben, mango, portocale si piersici veti merge intotdeauna la sigur.
    Cand gatiti carne, folositi carne proaspata. Carne macra poate costa un pic mai mult, dar este mult mai hranitoare. Pestele este, de asemenea, bogat in proteine, vitamine si minerale si sarac in grasimi.

    Folositi metode adecvate de gatit

    Pentru legume, gatirea prin aburire si la cuptorul cu microunde sunt cele mai bune metode de gatit. Aceste metode gatesc mancarea fara sa se scurga substantele nutritive din acestea. Cand lichidul se scurge din ele, nu-l aruncati, folositi-l pentru a face supe sau ciorbe.

    Cand gatiti spanac sau alte legume cu frunze, gatiti-le doar putin, pana cand acestea ofilesc. Acest lucru ajuta la pastrarea nutrientilor lor.
    Faceti carnea de pasare si peste in cuptor in loc sa le prajiti. Aceasta metoda pastreaza nutrientii si va permite sa aromati carnea cu ierburi si legume, in loc sa folositi sare si unt. Carne macra pot fi acoperita in faina de grau integrala si sotata, in loc de a fi gatita la cuptor.

    Consumati mai multe fibre

    Puteti creste continutul nutritional al meselor dvs. adaugand alimente bogate in fibre. Folositi faina de grau integral, in loc de faina alba; este mai bogata in fibre si contine, de asemenea, mai multe proteine ​​si niveluri mai ridicate de vitamina E. Adauga linte sau fasole la salate, supe si tocane. Sunt sarace in grasimi, dar bogate in proteine, fibre, vitamine si minerale. Alimentele bogate in fibre va fac sa va simtiti satui mai mult timp, asa ca nu veti fi tentati sa mancati prea mult.

    Atentie la piramida alimentara

    Atunci cand gatiti acordati o atentie sporita la piramida alimentara si la informatiile pe care le furnizeaza. Veti observa ca dieta dumneavoastra ar trebui sa consiste in principal cereale integrale, echilibrate cu legume, fructe, produse lactate si carne. Evitati grasimile si zaharurile. Aceste alimente au un continut ridicat de calorii si substante nutritive foarte putine.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro