Calivita 

 

 

 

 

 

 

 

De ce sunt importante fibrele pentru digestie

 

 

    Fibrele sunt esențiale pentru digestia alimentelor pe care le mâncăm în fiecare zi. Acestea ajută digestia absorbind apa și împingând alimentele de-a lungul tubului digestiv, ceea ce uşurează tranzitul intestinal. Pentru o digestie bună, ar trebui să încorporăm o anumită cantitate de fibre în dieta noastră de zi cu zi.

    Ce sunt fibrele?

    Fibrele sunt acea parte a alimentelor de origine vegetală care nu poate fi digerată şi care încurajează tranzitul intestinal. Acestea sunt un tip de carbohidrat care călătoreşte de-a lungul tractului digestiv fără a fi descompus de enzimele corporale și, astfel, trece prin corp practic neschimbat.

    Fibrele solubile vs insolubile

    Există două tipuri de fibre: solubile şi insolubile. Fibrele solubile pot fi dizolvate în apă, în timp ce fibrele insolubile nu pot. Deşi fibrele nu sunt digerate de către organism, fibrele solubile sunt fermentate de bacterii, absorb apa și dezvoltă o textură gelatinoasă. Fibrele insolubile trec prin tractul digestiv fără să absoarbă apa și, astfel, rămân neschimbate. Ambele tipuri sunt importante pentru a oferi toate avantajele unei diete cu fibre.

    Beneficiile aportului de fibre

    Contribuind la digestie, fibrele ajută la tratarea sau prevenirea constipaţiei. Fibrele cresc frecvenţa tranziturilor intestinale, ceea ce facilitează defecarea. Când se consumă multe fibre, trebuie consumată o cantitate adecvată de lichide. Cantitățile mari de fibre care nu au fost digerate, fără suficiente lichide, pot agrava constipația, de aceea este important să se combine consumul de lichide cu aportul de fibre.

    Fibrele pot preveni tulburările intestinale, inclusiv cancerul de colon. Fibrele accelerează eliminarea toxinelor prin colon.

    Doza zilnică recomandată de fibre

    Cantitatea de fibre pe care ar trebui să o consumaţi în fiecare zi depinde de sex și vârstă. Urmați instrucțiunile de mai jos pentru a înțelege cât de mult fibre ar trebui să consumaţi pe zi:

    Recomandări pentru bărbați:

    •  între 19 şi 30 de ani: 38 de grame pe zi
    •  între 31 şi 50 de ani: 38 de grame pe zi
    •  între 51 şi 70 de ani: 30 de grame pe zi
    •  peste 70 de ani: 30 de grame pe zi

     

    Recomandări pentru femei:

    •  între 19 şi 30 de ani: 25 de grame pe zi
    •  între 31 şi 50 de ani: 25 de grame pe zi
    •  între 51 şi 70 de ani: 21 de grame pe zi
    •  peste 70 de ani: 21 de grame pe zi

     

    Surse de fibre

    Lista de mai jos prezintă surse de fibre și câte grame de fibre conțin acestea:

    •  1/2 cană de cereale: 10 grame
    •  1/2 cană de fasole: 6 până la 10 grame
    •  1/2 cană de mazăre: 7 - 9 grame
    •  1/2 cană de linte: 6 grame
    •  1 felie de pâine din grâu integral: 4 grame
    •  1 măr mediu: 3 grame
    •  1 cană de prune: 11 grame
    •  1 cană de fulgi de ovăz: 4 grame
    •  1/2 cană de spanac: 2 grame
    •  1 cană de căpșuni: 4 grame
    •  1/2 ceaşcă de stafide: 4 grame

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

 

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2014 © calivitavelcu.ro

 

Mergi la Cosul de Cumparaturi