Calivita


Magazin online de produse naturiste

la preţ distributie TVA inclus

Calivit

 

Despre sare

 

    RISCURILE CONSUMULUI MARE DE SARE

    Daca preferaţi costumele sare şi piper poate fi bine şi frumos, dar să consumaţi sare şi piper e cu totul altă poveste. Doza zilnică normală de clorură de sodiu (sare de bucătărie) este de şase până la optsprezece grame, iar Asociaţia Cardiologilor Americani recomandă cantităţi de maximum trei grame zilnic. O doză de peste paisprezece grame este considerată excesivă şi, din păcate, mulţi dintre noi facem excese de asemenea natură; americanul obişnuit consumă în jur de şapte kilograme (cât o bilă de bowling) de sare pe an!

    Cantităţi prea mari de sare pot cauza hipertensiune arterială, deci risc crescut de afecţiuni cardiace; de asemenea, s-a dovedit că sarea este unul din factorii cauzatori de migrene. Determină retenţia anormală a fluidelor în ţesuturi, fapt care poate provoca ameţeli şi umflarea picioarelor. în plus, permite pierderea potasiului prin urină şi afectează corecta utilizare a proteinelor alimentare. Studii recente au avansat ideea unei legături între excesul de sodiu din alimentaţie (deci nivelul scăzut de potasiu) şi riscul de cancer colorectal, în mod special la bărbaţi.


    CAPCANELE ALIMENTELOR BOGATE ÎN SARE

    Faptul că vă feriţi de săratele şi nu răsturnaţi în farfurie borcanul cu sare nu înseamnă în mod automat că nu ingeraţi mai multă sare decât ar fi necesar. Capcanele sărate sunt la fel de bine ascunse ca şi cele dulci. Dacă doriţi să menţineţi la un nivel scăzut cantitatea de sare consumată, atunci respectaţi instrucţiunile următoare:

    1. Renunţaţi la bere (fiecare 300 ml conţin 25 mg de sodiu).
    2. Evitaţi utilizarea bicarbonatului de sodiu, a glutamatului monosodic la prepararea alimentelor.
    3.  Pe cât posibil, nu folosiţi laxative deoarece majoritatea conţin sodiu.
    4. Nu beţi şi nu gătiţi cu apă tratată cu dedurizante fiindcă introduc sodiul în apă.
    5. Când citiţi etichetele produselor alimentare, căutaţi termenii: SARE, SODIU sau simbolul chimic Na.
    6. Feriţi-vă de sucul de roşii; are valoarea calorică scăzută, dar este bogat în sodiu.
    7. Nu mâncaţi preparate din carne conservate cu ajutorul sării (şuncă, slănină), cârnaţi, crustacee şi nici un fel de conserve de carne sau peşte la care s-a adăugat sodiu.
    8. Evitaţi băuturile răcoritoare dietetice; conţinutul caloric poate fi el scăzut, dar cel de sodiu este de multe ori ridicat.
    9. Ţineţi seama că două felii de pâine (fie ea şi integrală) conţin aproximativ 230 mg de sare.

    CÂT DE SĂRATE SUNT?

    CONŢINUTUL APROXIMATIV DE SODIU AL UNOR ALIMENTE

    Produsul Cantitatea    Conţinut de sare (mg)


    Castraveţi muraţi - un borcan.......................1928

    Friptură de curcan congelată    - 500g........1735

    Sos de soia - o lingură................................. 1320

    Clătite - trei bucăţi........................................ 1150

    Supă de pui cu fidea  - 300g....................... 1050

    Supă de roşii - 300g...................................... 950

    Fasole verde conservată - o ceaşcă........... 925

    Brânză pasteurizată - 60g............................. 890

    Fasole uscată conservată - o ceaşcă.......... 810

    Pizza congelată   - 120g................................ 656

    Suc de legume la cutie   - 170g..................... 654

    Cornuri cu stafide şi scorţişoară - o porţie... 630

    Budincă instant - 1/2 ceaşcă......................... 486

    Ton conservat în ulei - 90g............................ 430

    Cârnaţi (frankfurteri) - o bucată..................... 425

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

Apasa aici pentru a merge in partea de sus a paginii

 

2009 © calivitavelcu.ro