Calivita 

 

 

 

 

Foamea cauzata de stres. Ce puteti face pentru a o tine departe?

     

    Stresul, plictiseala sau oricare alte sentimente pot starni pofta de mancare. Daca aceste pofte preiau controlul prea des, o sa ajungeti sa consumati cantitati mari de mancaruri grase, cu multe calorii si dulciuri. Cu toate acestea, daca gasiti modalitati sanatoase de a face fata acestor sentimente, puteti recapata controlul si puteti duce un stil de viata sanatos.

    Efectele stresului

    Stresul cronic poate duce la cresterea secretiei anumitor hormoni precum cortizolul, care stimuleaza cresterea in greutate, provoaca probleme gastro-intestinale, suprima sistemul imunitar, duce la infertilitate si creste riscul dezvoltarii bolilor cronice.

    Mancatul emotional

    Mancatul emotional poate fi declansat de urmatoarele:

    • Furie
    • Anxietate
    • Depresie
    • Plictiseala
    • Singuratate
    • Frustrare
    • Stres
    • Probleme in relatie
    • Probleme la locul de munca
    • Parere proasta despre propria persoana

    Daca apelati la mancare pentru a va rezolva problemele emotionale, veti dezvolta obiceiuri proaste, veti impiedica rezolvarea in mod eficient a stresului emotional si veti pune kilograme in plus.

    Linistiti-va

    Cea mai buna modalitate de a face fata stresului este sa fiti pregatiti pentru el. Ganditi-va la felul in care mancarea v-a linistit in trecut. Exista altceva care sa recreeze acel sentiment de usurare?

    Daca aveti nevoie de ajutor, incercati urmatoarele tehnici:

    Meditati

    Luati cursuri de yoga -  in afara de ameliorarea stresului, yoga va imbunatateste conditia fizica si rezolva si alte probleme de sanatate precum insomnia, presiunea arteriala si anxietatea.
    Pastrati un jurnal – Scrieti cum va simtiti. S-a dovedit clinic ca aceasta metoda ajuta la amolirarea stresului si anxietatii.
    Faceti exercitii – In timpul exercitiilor, corpul produce endorfine, care creeaza o stare de euforie.
    Cereti ajutor din partea unui prieten sau a unui membru de familie.

    Vorbiti cu un terapeut.

    Folositi senzatii calmante pentru a calma si relaxa corpul, precum: Ceai rece sau cald, o baie calda sau un dus, aromaterapie, relaxare musculara progresiva.
    Practicati regulat aceste tehnici si nu numai ca veti avea o stare de spirit stabila, dar va veti crea noi obiceiuri, mai sanatoase, care va vor ajuta sa scapati de stres.

    Mancaruri care va ajuta sa scapati de stres

    Anumite alimente au aratat ca au efecte benefice in a reduce stresul si a grabi timpul de recuperare:

    • Vitamina C – Intr-un studiu pe animale, sobolanii care au primit vitamina C au avut un nivel mai mic de secretie de cortizol decat sobolanii care nu au primit vitamina C in conditii de stres. Vitamina C se gaseste in fructe si legume.
    • Ceaiul negru – Cercetatorii au descperit ca persoanele care consuma ceai negru regulat au un nivel mai redus de secretie de cortizol.
    • Mancaruri crocante – Cei care mananca din cauza stresului apeleaza adesea la mancaruri crocante, deoarece forta necesara de a le mesteca le reduce tensiunea din maxilar. In loc de mancaruri nesanatoase, incercati mere, struguri, morcovi etc.
    • Omega 3 – Acesti acizi grasi sunt foarte importanti pentru creier. Omega 3 se gaseste in somon, pastrav, hering si nuci.

    Pe scurt, cea mai buna metoda de aparare impotriva stresului emotional este o dieta echilibrata, exercitii regulate si sa practicati tehnici antistres.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro