Calivita 

 

 

 

 

Gatiti cu alimente colorate si deveniti mai sanatosi

     

    Natura ne ofera din abundeta alimente colorate, iar gatitul cu aceste alimente va va imbunatati sanatatea. Majoritatea alimentelor colorate sunt legumele si fructele, care sunt bogate in vitamine si minerale si au un continut scazut de calorii.

    Haideti sa vedem cum putem folosi aceste alimente colorate pentru a ne imbunatati sanatatea si nutritia.
    Alimentele albastre si purpurii au antioxidanti care protejeaza celulele. Acestea pot reduce si riscul aparitiei cancerului si pot preveni infarctul si bolile cardiovasculare.

    Alimentele albastre sau purpurii sunt:
    • afine
    • mure
    • stafide
    • struguri rosii
    • vinete
    • prune
    • smochine

    Alimentele rosii

    Alimentele rosii contin licopen, care poate ajuta la reducerea riscului aparitiei cancerului. Exemple de astfel de alimente:
    • mere
    • sfecla
    • afine
    • varza rosie
    • rodii
    • capsuni
    • rosii

    Alimente portocalii si galbene

    Alimentele portocalii si galbene contin substante care ajuta la mentinerea unei mucoase sanatoase si intaresc membranele ochilor. De asemenea, pot reduce riscul unui atat de cord. Exemple de alimente portocalii si galbene:
    • mere galbene
    • pepene galben
    • galben de squash
    • tangerine
    • cartofi dulci
    • dovleac
    • piersici
    • ananas
    • mango

    Green Foods

    Alimente verzi contin luteina si indoli care protejează ochii și, de asemenea, protejează împotriva cancerului. Unele alimente verzi comune sunt:
    • sparanghel
    • avocado
    • salata verde
    • broccoli
    • dovlecel
    • castraveti
    • ardei verde
    • struguri verzi
    • pepene galben
    • lamai


    Alimentele albe

    Alimentele alba va pot proteja impotriva cancerului la stomac si impotriva bolilor de inima si poate ajuta la scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Exemple de alimente albe:
    • banane
    • conopida
    • ghimbir
    • jicama
    • ceapa
    • ciuperci
    • cartofi
    • usturoi
    • napi

    Cel mai bine este daca aceste alimente sunt consumate crude, negatite, dar multe vitamine si minerale pot fi pastrate prin anumite metode de gatire precum: aburire, la gratar sau gatitul la foc mic. Cand aburiti legumele, cel mai bine este sa lasati apa sa dea in clocot si abia apoi sa puneti legumele. Pentru a retine o cantitate mai mare de nutrienti, lasati legumele in jur de 5 minute. Daca doriti, puteti folosi apa pentru a o folosi cand faceti supe.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro