Calivita 

 

 

 

 

 

 

 

Inulina pentru sanatatea organismului nostru

 

    În mod normal, consumăm foarte puţină inulină. Aceasta se găseşte în topinambur (napul turces) şi în ceapă, lucru valabil şi pentru alte tipuri de fibre. Indiferent dacă cerem părerea unui medic sau a unui nutriţionist, ambii ne vor spune că un consum redus de fibre reprezintă una din cele mai des întâlnite probleme de nutriţie. Acest lucru este foarte important, deoarece mai toate organele din corp beneficiază direct sau indirect de pe urma consumului de fibre.

    >> Din interior spre exterior!

    Fibrele sunt carbohidraţi complecşi, care nu pot fi degradaţi de enzimele din organism şi care reprezintă singura sursă de hrană pentru bacteriile benefice din tractul intestinal. Dacă ne dorim o floră intestinală sănătoasă, capabilă de a reduce riscul anumitor boli  maligne (cum ar fi cancerul de colon sau rectal) , consumul de fibre  este la fel de important ca suplimentarea zilnică a florei intestinale cu  probiotice. Inulina sprijină în special multiplicarea şi metabolismul  bifidobacteriilor, dar, bineînţeles, şi alte specii de bacterii o pot utiliza.

    >> Constipaţie vs. diaree

    Consumul tipului potrivit de fibre, în cantitatea potrivită (în paralel cu un consum adecvat de apă), poate ameliora problemele de  defecaţie. În cazul sindromului de colon iritabil (IBS), perioadele de diaree alternează frecvent cu cele de constipaţie, dar constipaţia în sine este o problemă des întâlnită la copii şi la vârstnici. După ce inulina absoarbe apă, aceasta creşte volumul fecalelor, accelerându-le deplasarea şi înmuindu-le, pentru a uşura tranzitul intestinal; astfel, riscul de apariţie a hemoroizilor scade. Datorită capacităţii de a absorbi apă ca un burete, inulina poate reduce simptomele diareei. Diareea apare datorită surplusului de apă din intestine, din  varii cauze, care exercită presiune asupra pereţilor intestinali. Inulina absoarbe acest surplus de apă, „solidificând” fecalele şi încetinind  tranzitul intestinal.

    >> Pentru oase sănătoase

    Graţie faptului că este solubilă în apă, inulina ne poate proteja şi sistemul osos.
    Sună ciudat? Însă e logic, şi o serie de studii au demonstrat că persoanele aflate la cură de slăbire suplimentată cu inulină pot absorbi mai mult calciu şi magneziu din intestine. Acest  lucru a fost confirmat în cazul adolescenţilor, al femeilor aflate la menopauză şi al bărbaţilor tineri. Cantitatea mai mare de calciu absorbită a contribuit la creşterea masei osoase la  adolescenţi şi a încetinit pierderea masei osoase la adulţi. Explicaţia din spatele acestui fenomen este, pe de o parte, că e mai uşor să absorbi calciu dintr-o soluţie cu un conţinut ridicat de apă şi, pe de alta, că inulina contribuie la menţinerea pH-ului acid al florei intestinale în timpul utilizării sale de către bacterii, ceea ce facilitează, de asemenea, absorbţia mineralelor.

    >> Colesterol, glicemie

    Atingerea şi menţinerea unei greutăţi corporale normale, prevenirea şi tratarea bolilor cardiovasculare şi reglarea metabolismului carbohidraţilor sunt toate mecanisme interdependente din organismul uman, iar fibrele de genul inulinei contribuie fundamental la funcţionarea lor normală. Mărirea volumului fibrelor, cauzată de absorbţia de apă, contribuie la senzaţia de saţietate, aşa că vom consuma o cantitate mai mică de alimente, ceea ce ne va ajuta să atingem greutatea corporală dorită.

    Încetineşte absorbţia carbohidraţilor, astfel încât glicemia nu creşte brusc,ci în timp, prin urmare  contribuie nu doar la controlul metabolismului carbohidraţilor, ci şi la succesul curelor de slăbire, prevenind poftele bruşte atribuite fluctuaţiei majore a nivelului glicemiei. Chiar dacă o greutate corporală normală şi metabolismul carbohidraţilor pot contribui semnificativ la protecţia împotriva bolilor cardiovasculare, inulina are un impact direct în acest sens.

    O serie de studii clinice au demonstrat faptul că inulina poate duce la scăderea nivelurilor de colesterol LDL şi trigliceride, care sunt direct responsabile de apariţia arteriosclerozei. O scădere semnificativă a colesterolului LDL şi total a fost observată la pacienţii cu diabet de tipul 2 şi la persoanele obeze, chiar în cazul unei doze zilnice de doar 7-8 g inulină!!

    Pure Inulin

     

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

 

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2014 © calivitavelcu.ro

 

Mergi la Cosul de Cumparaturi