Calivita 

 

 

 

 

Mentineti un nivel adecvat de zinc in corp

 

    Deficitul de zinc poate provoca retard de crestere, pierderea poftei de mancare si poate afecta imunitatea. Zincul este necesar pentru multe functii fizice, inclusiv functia imunitara, sinteza proteinelor si vindecarea ranilor. Organismul nostru nu poate stoca zinc, deci avem nevoie de un aport zilnic minim. Iata cum va puteti mentine un aport adecvat de zinc.

    Doza zilnica recomandata

    Institutul National de Sanatate recomanda urmatoarele doze minime de zinc pe zi:
    •  De la nastere pana la varsta de 6 luni, atat baietii, cat si fetitele, au nevoie de 2 mg de zinc pe zi.
    •  De la 7 luni la 3 ani sunt necesare 3 mg.
    •  la 4 la 8 ani sunt necesare 5 mg atat pentru baieti, cat si pentru fete.
    •  De la 9 la 13 ani, atat pentru baieti cat si fete, este nevoie de 8 mg de zinc pe zi.
    •  de la 14 la 18 ani, baieti au nevoie de 11 mg pe zi, iat fetele 9 mg pe zi. Fetele insarcinate in acest interval de varsta necesita 13 mg de zinc pe zi. Fete care alapteaza in acest interval de varsta necesita 14 mg de zinc pe zi.
    •  Barbati de peste 19 ani necesita 11 mg de zinc pe zi. Femeile de peste 19 ani necesita 8 mg de zinc pe zi.
    •  Femeile gravide de peste 19 ani necesita 11 mg de zinc pe zi, in timp ce femeile care alapteaza necesita 12 mg de zinc pe zi.

    Cum va imbogatiti dieta cu zinc?

    Multe alimente contin zinc. Stridiile contin mai mult zinc decat orice alt aliment, cu 76.7 mg per portie. Alte surse bune de zinc includ:
    •  Carnea de vita, cu 8,9 mg pe portie.
    •  Crab, cu 6,5 mg pe portie.
    •  pulpa de porc, cu 4,2 mg pe portie.
    •  Cerealele pentru micul dejun sunt, de asemenea, fortificate cu zinc. Contin aproximativ 3,8 mg de zinc.

    Zincul se gaseste si in alimente precum:
    •  homar
    •  fasole
    •  iaurt

    Cu toate acestea, cerealele si alimente vegetale, de regula, contin mai putin zinc decat alimentele din produse animale. Daca dieta dvs. contine putina carne, va trebui sa incepeti sa consumati mai multe produse lactate.

    Alte surse de zinc

    Puteti obtine zinc dintr-un supliment alimentar. Multe suplimente alimentare contin mai multe forme de zinc, cum ar fi gluconat de zinc, sulfat de zinc si de acetat de zinc. Multe suplimente contin zinc elementar, pe langa vitamina zinc.
    Zincul este prezent si in produsele ce se elibereaza fara prescriptie medicala, cum ar fi: pastile, sprayuri nazale si geluri.

    Bolile gastro-intestinale, cum ar fi boala Crohn, poate reduce absorbtia vitaminei zinc. Bolile de ficat, bolile renale, diabetul si alte boli pot duce la pierderea de zinc.
    Vegetarieni prezinta un risc ridicat de a avea un nivelul scazut de zinc, deoarece ei nu mananca carne, care este bogata in zinc. Vegetarienii ar trebui sa puna fasolea, semintele si cerealele in apa inainte de preparare si sa le permita sa inmugureasca. Acest lucru permite descompunerea fitatilor, care pot inhiba absorbtia de zinc din aceste alimente.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro