Calivita 

 

 

 

 

Micromineralele: ce sunt si care este importanta lor?

    Micromineralele sunt un grup de minerale de care organismul are nevoie in cantitati foarte mici. Doza recomandata pentru cele mai multe vitamine si minerale este de 800 la 1.200 de miligrame pe zi. Pentru microminerale, media este intre 0,2 si 15 miligrame pe zi, in functie de minerale.

    Tipuri de microminerale

    Micromineralele includ:

    •  fier
    •  zinc
    •  mangan
    •  cupru
    •  fluor
    •  molibden iod
    •  crom
    •  seleniu
    Dintre toate micromineralele, fierul, cuprul, zincul si seleniul sunt cele mai importante.

    Suplimente pentru microminerale

    Micromineralele pot fi gasite intr-o mare varietate de alimente, deci suplimentele sunt rareori necesare. Suplimentele cu micromineralele ar trebui sa fie luate numai in cazul in care sunt recomandate de un medic. Un medic poate recomanda suplimente de microminerale in anumite conditii, cum ar fi un flux menstrual anormal de mare, in timpul sarcinii sau cand va recuperati dupa o interventie chirurgicala. Daca suplimente de microminerale sunt luate fara consimtamantul unui doctor, nu ar trebui sa luati mai mult de 150% din doza recomandata pe ambalaj, pentru ca micromineralele pot fi periculoase pentru sanatatea daca sunt administrate in cantitati mari. O supra-abundenta demicrominerale in sistem poate interfera cu felul in care organismul se foloseste de celelalte vitamine si minerale.

    Fierul

    Fier este esential pentru formarea si functionarea sangelui. Acesta poate fi gasit in:
    •  produse din cereale integrale
    •  paine si cereale imbogatite
    •  carne (in special in organe)
    •  peste si fructe de mare
    •  pasari de curte
    •  legume
    •  leguminoase
    Fier este  importante mai ales in timpul copilariei, copilariei timpurii, in timpul sarcinii si pana la trei luni dupa. Organismul are nevoie de 10.0-18.0 mg de fier pe zi.

    Cuprul

    Cuprul este important pentru dezvoltarea oaselor si a cartilajului si ajuta organismul sa se foloseasca de fier pentru a forma sange.Cuprul poate fi gasit in:
    •  carne de vita si carne de organe
    •  nuci
    •  fructe si legume
    •  leguminoase
    •  produse din cereale integrale

    Zincul

    Zincul este micromineral esential pentru cresterea, maturizarea si dezvoltarea organismului, precum si pentru repararea tesuturilor si cresterea rezistentei la boli. Zincul este un mineral important pentru copii si pentru persoanele in varsta. Acesta poate fi gasit in carne, in special in organe interne ale animalelor, in carnea de pasare si in fructe de mare. Desi rara, deficienta de zinc poate reducerea rezistentei la infectii la adulti si intarzie vindecarea ranilor in cazul persoanelor de toate varstele. Organismul are nevoie de 15.0 miligrame de zinc pe zi.

    Seleniul

    Micromineralul seleniu ajuta impotriva deteriorarii membranelor celulelor corpului. Se crede, de asemenea, ca seleniul are proprietati de protectie impotriva cancerului. Organismul uman are nevoie de doar de 0.02-0.2 miligrame de seleniu pe zi. Cerealele integrale, carnea, carnea de pasare si peste sunt toate surse excelente de seleniu. O dieta echilibrata care consta in alimente obisnuite, fructe si legume este tot ce aveti nevoie pentru a va lua necesarul de seleniu.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro