Calivita 

 

 

 

 

Nu toate caloriile sunt la fel

    De ani de zile am fost invatati ca pierderea in greutate se rezuma la raportul dintre caloriile consumate si mancate. Aceasta ecuatie este simpla si nu putem scapa de ea. Pentru a pierde in greutate, trebuie sa mancati mai putine calorii decat consumati, fie ca reusiti acest lucru creand un deficit de calorii, faceti mai multe activitati fizice sau o combinatie de amandoua (s-a dovedit a fi cea mai eficienta metoda). Industria de slabit face miliarde de dolari in fiecare an incercand sa scoata bani de pe urma incercarilor noastre disperate de a stopa aceasta epidemie de obezitate care a afectat lumea, dar este posibil sa fie putin mai complicat decat vechea zicala: „mai multe exercitii, mai putina mancare”?

    Strategiile simple, de baza si de durata pentru a reduce totalul de calorii s-au dovedit a fi cele mai eficiente pentru pierderea in greutate pe permen lung. Strategia de baza include controlul portiei de mancare, limitarea consumului de mancaruri bogate in calorii si exercitiile fizice. Desi este adevarat ca o calorie este o calorie, indiferent de unde provine, nu toate caloriile sunt create la fel, in sensul ca alimentele au un efect diferit asupra corpului – chiar daca doua produse au acelasi continut de calorii.

    Fibrele

    Spre exemplu, luati in considerare mancarurile care contin fibre. Alimentele bogate in fibre (fructele, legumele, cerealele integrale si leguminoasele) sunt mai greu de mestecat. Acest lucru ajuta la prevenirea supraalimentarii pentru ca va incetineste ritmul in care mancati si ii ofera creierului destul timp sa va atentioneze ca sunteti satui. Fibrele nu sunt complet digerate de catre corp, asa ca acest nutrient contribuie la sanatatea dvs., fara niciun surplus de calorii. In plus, s-a dovedit ca fibrele imbunatatesc functiile gastro-intestinale si reduc riscul aparitiei diabetului si a bolilor cardiovasculare. Fibrele pot preveni si unele tipuri de cancer.

    Proteinele

    Corpul nostru arde mai multe calorii digerand si metabolizand proteine, decat digerand alti nutrienti. Proteinele incetinesc timpul necesar pentru ca mancarea sa ajunga din stomac in intestine si astfel va ajuta sa va simtiti satui o perioada mai indelungata. In plus, proteinele ajuta la dezvoltarea masei musculare.

    Grasimile

    Grasimile sanatoase ajuta la pierderea greutatii pentru ca promoveaza satietatea. In timp ce consumul exagerat de grasimi duce la ingrasare, este important sa consumati destule calorii din grasimi nesaturate. Grasimile saturate, gasile mai ales in mancarurile prajite si produsele de origine animala, pot inchega arterele si va pot creste riscul de infarct.

    Calorii lichide

    Aveti grija sa nu consumati prea multe calorii lichide. Mancarurile lichide se misca mai repede prin corp si nu ofera acelasi sentiment de plentitudine ca mancarea solida. De aceea 100 de calorii din lichide nu va vor satisface precum 100 de calorii din mancare solida.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro