Calivita 

 

 

 

 

Pastrati vitaminele si nutrientii in legumele gatite

    Legumele sunt o componenta esentiala a unei diete bogate in nutrienti. A le manca crude este o modalitate excelenta de a obtine toate vitaminele si nutrientii pe care le au de oferit, dar unele legume sunt imposibil de mancat crud, iar unii oameni nu pot tolera legumele crude.
    Intrebarea devine, "Care este cel mai bun mod de a pregati legume pentru a pastra cat mai multe substante nutritive?"

    Minimalizati pierderea de nutrienti

    Legumele contin enzime care sintetizeaza si degradeaza vitaminele. Dupa ce legumele au fost alese, sintetizarea de vitamine se opreste, dar degradarea continua. Pentru a incetini degradarea vitaminelor, cele mai multe legume ar trebui sa fie refrigerate pana la utilizare. Unele vitamine sunt usor de distrus de oxigen, asa ca legumele taiate sau stoarse pentru suc ar trebui sa fie depozitate in recipiente inchise ermetic in frigider. Vitaminele solubile in apa, cum ar fi vitamina C si B, sunt cei mai vulnerabili dintre nutrienti, dar atat vitaminele cat si mineralele pot fi pierdute atunci cand se dizolva in apa. Exista 3 moduri bune de a gati legume si de a le pastra proprietatile nutritive.

    Gatitul sub presiune

    Aceasta metoda de gatit utilizeaza o cantitate foarte mica de apa, care este sigilata in interiorul oalei sub presiune, impreuna cu alimentele, iar sub presiunea acumulata apa se transforma in abur (care gateste legumele si le mentinerea culoarea si nutrientii). Acesta este un mod foarte rapid de a gati legume ... poate un minut sau doua.

    La microunde

    Pentru ca gatitul la microunde este atat de rapid, se pierd foarte putini nutrienti in acest proces, atat timp cat nu se foloseste prea multa apa. Pentru a gati sparanghel, de exemplu, aveti nevoie de aproximativ 2 sau 3 linguri de apa in bol. Cu aceasta cantitate sparanghelul se va opari.

    Prin aburire

    Gatitul prin aburire este un mod foarte eficient de a gati legume, atat timp cat nu folositi prea multa apa si nu le gatiti prea mult. O jumatate de cana de apa este tot ce aveti nevoie si este o idee buna sa opariti apa in prealabil. Aveti nevoie de 5-7 minute pentru a gati majoritatea legumelor.

    Gatitul legumelor in general

    Vitamina C se pierde in timpul procesului de preparare, mai ales daca ati fiert legumele si ati aruncat apa. Daca optati sa opariti legumele, asigurati-va ca pastrati apa pentru a o folosi in supe. Vitaminele liposolubile, cum ar fi A si E, nu sunt chiar atat de delicate, iar absorbtia lor in organism creste daca gatiti usor legumele.
    Amintiti-va ca, daca incepeti cu o multime de legume proaspete si aveti grija cum le depozitati si pregatiti, veti beneficia pe din plin de toate substantele nutritive pe care le au de oferit.