Calivita 

 

 

 

 

Potasiu - primim suficient de mult?

    Potasiu, al treilea cel mai des intalnit mineral din corpul uman, ajuta la contractii musculare si la mentinerea unui echilibrului electrolitic adecvat in celulele organismului. Acest element important este de obicei bine reprezentate intr-un regim alimentar bine echilibrat, care include fructe si legume, precum si alimente fortifiate cu potasiu.

    Efectele potasiului asupra corpului

    Potasiul este un mineral care este necesar pentru o sanatate buna. Pe langa pastrarea echilibrului intre apa si acid in sange si in celulele tesuturilor, acesta aduce si alte beneficii, precum:
    •  Prevenirea tensiunii arteriale
    •  Ajuta la mentinerea unui puls regulat
    •  Scade pierderea de masa osoasa asociata cu inaintarea in varsta
    •  Reduce riscului de piatra rinichi
    •  Asista in construirea masei musculare
    •  Transmite semnale electrice intre nervi si a celulele

    De cat de mult potasiu avem nevoie?

    Daca aveti o dieta sanatoasa, nu ar trebui sa aveti vreo problema legata de aportul recomandat de potasiu. Nu ar trebui sa luati suplimente de potasiu, in afara dozei normale de multivitamine, decat daca va sfatuieste medicul in acest sens.
    Consumul mediu de potasiu este:
    •  780mg pe zi pentru sugari
    •  1600mg pe zi pentru copii
    •  3500mg pe zi pentru adulti
    Valoarea corespunzatoare de potasiu in organism depinde de cantitatea de sodiu si magneziu din sange. O dieta cu prea mult sodiu poate creste nevoia de potasiu, dar chiar si in acest caz, puteti obtine cu usurinta cantitatea necesara de potasiu in mod natural.

    Nu primiti destul potasiu cu dieta dumneavoastra?

    Daca nu primiti destul potasiu sau aveti pierderi de potasiu pentru ca ati vomitat sau ati avut diaree (duce la transpiratie excesiva si la dezhidratare), s-ar putea sa va apare semne de deficienta de potasiu.
    Unele simptome timpurii ale deficitului de potasiu, sau hipokaliemie, includ:
    •  slabiciune musculara
    •  piele uscata
    •  oboseala
    •  reflexe lente
    Daca nu faceti ceva impotriva deficientei de potasiu, pot aparea anomalii in ritmul cardiac, ceea ce necesita atentie medicala imediata.
    Si excesul de potasiu poate fi daunator. Aceasta afectiune, cunoscuta sub numele de hiperkaliemia, este mai putin comuna si nu apare datorita dietei dvs. In general, daca cineva are un exces de potasiu, acest lucru se datoreaza administrari unui supliment de potasiu sau datorita unei probleme renale.

    Ce alimente contin potasiu?

    Majoritatea oamenilor se gandesc la banane cand vor sa adauge potasiu in dieta lor. In timp ce bananele sunt o sursa importanta de potasiu, exista o multime de alte alimente care contin mai mult de 200 mg de potasiu per portie, printre care si:
    •  Nucile si semintele
    •  Cartofii
    •  Rosiile si produsele pe baza de tomate
    •  Spanacul
    •  Stafidele, prunele si alte fructe uscate
    •  Papaya
    •  varza de Bruxelles
    •  Laptele si produsele lactate
    •  Portocalele
    •  Broccoli
    •  Pepenii
    •  Leguminoasele: fasolea, soia, lintea, mazarea si fasole de Lima
    •  Pestele
    •  cereale fortificate pentru micul dejun
    Daca credeti ca ati putea avea o deficienta de potasiu, discutati cu medicul de familie pentru a va recomanda un supliment.