Calivita 

 

 

 

Un ghid pentru vitaminele si mineralele esentiale

 

    Organismul uman are nevoie de hrana pentru a produce energie si pentru a functiona corespunzator. Acest lucru este realizat prin consumarea tuturor vitaminelor si nutrientilor necesari in fiecare zi, oferiti de alimente sau suplimente.

    Macronutrientii Vs Micronutrientii

    Cele mai multe alimente au in ele o combinatie a acestor doua tipuri de nutrienti si se vor situa intr-una din aceste doua grupuri.

    Macronutrienti

    Acestia sunt sursa primara de energie care dau corpului uman energia necesara pentru crestere, vindecare si reproducere. Lucrurile care furnizeaza energie sunt, in principal, carbohidratii si grasimile, in timp ce proteinele furnizeaza pietrele de temelie necesare pentru cresterea si intretinere a corpului.

    Exemple de macronutrienti:

    •  Carbohidratii - Acestia sunt principala sursa de energie a organismului si includ toate tipurile de amidon si zaharuri. Amidonul este un carbohidrat complex si acest lucru inseamna ca, in general, este mult mai satios si contine mai multe substante nutritive. Carbohidratii se pot gasi in aproape fiecare tip de aliment.
    •  Grasimile - Grasimile sunt mai bogate in energie decat orice alt tip de sursa de hrana. Grasimile nesaturate, care stau intr-o stare lichida la temperatura camerei, sunt "grasimi bune", in timp ce grasimile saturate sunt considerate "grasimi rele".
    •  Proteine ​​- Acestea sunt diverse forme de carne, precum si diferite forme de tofu. Cele mai bune surse de proteine ​​sunt: ​​pestele, carnea rosie, produsele din soia si germenii de grau.

    Micronutrienti

    Acestia sunt necesari in cantitati mai mici si sunt dobanditi prin intermediul vitaminelor si mineralelor. Cei mai multi oameni ii obtin prin supliment de vitamine. Si acestia sunt categorisiti in mai multe grupe:
    •  Vitamine solubile in apa - Acestea sunt vitaminele care se descompun rapid in organism si trebuie sa fie inlocuite in mod regulat, pentru ca parasesc corpul mai repede. Vitaminele solubile in apa sunt vitaminele ​​B si C.
    •  Vitaminele solubile in grasimi - Aceste vitamine sunt mult mai rezistente si ramana in corpul uman pentru un timp mult mai lung, facandu-le mult mai eficiente de-a lungul timpului. Aceste tipuri de vitamine sunt stocate in ficat si tesuturile grase si sunt eliminate din organism mult mai lent decat vitaminele solubile in apa. Exemple de vitamine liposolubile: ​​Vitamina D (sursa buna de calciu), vitamina E (antioxidanti) si vitamina K (ajuta la promovarea sanatatii sange si coagulare).

    Cat de mult are nevoie corpul?

    In functie de inaltimea corpului, greutate si varsta, cantitatea de vitamine si nutrienti esentiali necesari in fiecare zi variaza de la persoana la persoana, dar exista orientari generale. Toate mancarurile au o lista de ingrediente, precum si informatii nutritionale, care va va spune cat de multe vitamine si minerale va ofera pe portie. Aceste numere se bazeaza si pe cat de multe calorii pe zi sunt in dieta unei persoane. Deci, este important sa stiti aportul caloric, precum si sa va asigurati ca obtineti aportul zilnic recomandat de vitamine esentiale si nutrienti.

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2009 © calivitavelcu.ro