Calivita

 

 

 

 

Vitamina D pe timpul iernii

 

    Nivelul de vitamina D scade pe timpul iernii, fix când aveţi nevoie de ea cel mai mult. De obicei, nivelul va scădea până în zona de deficit, crescând riscul de boli, de cancer şi de o serie de alte probleme de sănătate. Din fericire, cele mai recente cercetări ne oferă câteva îndrumări simple pentru menţinerea unui nivel optim de vitamina D pe tot parcursul iernii.

     

    Cât de multă vitamina D avem nevoie?

     

    Multe îndrumări actuale pentru nivelurile de vitamina D nu sunt bune, pentru că ele iau în considerare numai ceea ce este necesar pentru sănătatea oaselor și ne lasă predispuşi la cancer şi la multe alte boli cronice. Recent, Societatea Endocrinologică a făcut un pas înainte și şi-a creat propriile îndrumări bazate pe cerințele generale pentru o sănătate optimă.

     

    Societatea consideră că nivelurile sanguine de vitamina D sub 20 ng/ml sunt pur și simplu deficitare, 21-29 ng/ml sunt insuficiente, iar 30-100 ng/ml sunt suficiente pentru a atinge o sănătate optimă. Din păcate, cele mai recente cercetări confirmă faptul că 33% dintre americani şi 30-50% dintre canadieni sunt pur și simplu deficitari. În timpul iernii, nivelul ar putea scădea cu până la 50%, ducându-vă adânc în zona de deficit. Dar acest lucru poate fi evitat prin o suplimentare corectă și prin expunerea la lumina soarelui.

     

    Vitamina D din alimente şi suplimente - cât de mult să luați

     

    Pentru a vă crește nivelurile de vitamina D până la un nivel optim de-a lungul anului, Societatea Endocrinologică a recomandat următoarele niveluri zilnice de vitamina D (din toate sursele):

    - Copiii sub un an: 400-1,000 UI/zi;
    - Copiii până la 18 ani: 600-1000 UI/zi;
    - Adulții: 1500-2000 UI/zi.

    Este aproape imposibil să obținem aceste cantităţi doar din alimente. Numai peștele gras, produsele alimentare fortificate, ciupercile și ouăle conțin cantități semnificative. Studiile recente din SUA au estimat că, numai din alimente, femeile primesc mai puțin de 210 UI/zi, bărbaţii mai puţin de 320 UI/zi şi copiii între 1 și 8 ani obțin mai puțin de 250 UI/zi de vitamina D.

     

    Corectarea acestor diferenţe cu suplimente este destul de sigură, deoarece actualele limite superioare pentru majoritatea copiilor și adulților variază de la 4.000 UI/zi la 10.000 UI/zi pentru adulți. Dincolo de suplimente, expunerea la soare poate fi încă o variantă sigură pentru a mări și mai mult nivelurile de vitamina D pentru o sănătate optimă.

     

    Vitamina D de la lumina soarelui (reală sau artificială)

     

    Dacă locuiți la sud de Atlanta, Georgia, veți putea face vitamina D pe tot parcursul anului de la expunerea la soare (de exemplu, expuneţi-vă braţele şi faţa la lumina soarelui cel puțin 5-30 de minute, fiecare zi). Dar producţia de vitamina D nu mai este posibilă din noiembrie până în februarie, pentru cei care trăiesc la nord de Atlanta și de la mijlocul lunii octombrie până la mijlocul lunii martie pentru cei care trăiesc la nord de New York. În timpul acestor perioade este foarte important să luaţi în considerare suplimentele și/sau să folosiți în condiții de siguranță saloanele de bronzare. Dacă doriţi să vă cumpăraţi propriu aparat de bronzat, căutaţi paturile de bronzare cu un raport ridicat de UVB, pentru că deteriorează pielea mai puțin pentru aceeași cantitate de vitamina D.

     

    Un studiu recent a constatat că becurile cu 6% UVB au fost de două ori mai eficiente la producerea de vitamina D (înainte de eritem), în comparaţie cu becurile cu 2% UVB. Pentru rezultate optime, unii cercetători vă recomandă un minim de 1,5% UVB. Un studiu a constatat că bronzatul de două ori pe săptămână creşte nivelurile de vitamina D la 46 ng/ml, în comparaţie cu media insuficientă de 24 ng/ml văzută la cei care nu se bronzează.

     

    Deci, dacă doriți să aveţi o iarnă plină de sănătate, luaţi în considerare îndrumările Societăţii de Endocrinologie referitoare la o suplimentare optimă de vitamina D și la expunerea la soare în condiţii de siguranță.

     

     

Apasă aici pentru a merge în partea de sus a paginii

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de Velcu Elena, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au nicio responsabilitate cu privire la acest site.

2014 © calivitavelcu.ro

 

Mergi la Cosul de Cumparaturi